Glad jente med lue

Fra mobbet til trygg og sterk

I Barnas Plattform håper vi det skal bli en standard ved alle barneskoler at barn som har blitt mobbet får tilgang til våre verktøy som styrker selvfølelse og selvtillit. Vi har erfart gjennom flere år at dette gjør underverker for barna.

Les ett eksempel på dette som er formidlet fra kursleder Anne Therese Næss i Tønsberg:

«Jeg begynte med verktøyene på nyåret med min datter som går på 6. trinn. Hun ble i 5. trinn utsatt for en del mobbing av venninner, det har vi fått ordnet opp i, men det sitter i ryggmargen. Hun har en opplevelse av at alle andre er mye bedre og flinkere enn hun. Samtidig med mobbing hadde hun også en lærer som utsetter enkelte av barna for uthenging, der i blant min datter (jeg gikk til slutt til rektor og vet andre foreldre også har gjort det).

I kveld sitter jeg og leser lærernes evaluering det siste halvåret (skal på utviklingssamtale tirsdag)
Det står med uthevet fet skrift:

«Jeg kjenner ikke igjen jenta, hun jobber så godt, er blitt muntlig aktiv, mye tryggere og på Carlsten lesetest har hun gått fra 52 ord per minutt i høst, til 134 per minutt nå i mars!»
Jeg har gåsehud ennå, med en datter som har lagt seg med et kjempe smil  Smil

Jeg har sett endringen selv og snakket med henne om dette; at det virker som hun nå har det mye bedre. Det har hun vært enig i og hun mener selv det kommer av de gode ordene (ref. verktøy 4).
Når det gjelder læreren så kommer hun fortsatt hjem og forteller ting som ikke er greit at han sier, både til henne og andre. Men her hjemme er vi enige om at hans utspill, det driter vi rett og slett i, vi børster det av skuldrene. Jeg vil bare tillegge at vi ikke snakker nedsettende om hverken skole eller lærere her hjemme, men i dette tilfellet bryr vi oss ikke om hva læreren sier, det er eneste måten hun kan takle det på (blir ikke gjort så mye fra skolens side).

Vi fortsetter med bruken av verktøyene, jeg er sjeleglad for at vi fikk tilgang til disse i den tøffe situasjonen hun har vært i. Takk!»

Bestill kurs

Legg igjen en kommentar